Valeo’s OE stamboom op transmissie: een klasse boven

Valeo produceert hoogwaardige transmissie oplossingen. Ontdek drie top-of-the-line OE koppelingen en DMF's.

De belangrijkste expertisegebieden van Valeo zijn de productie van OE-koppelingen en DMF's. Het aanbieden van drie top-of-the-line productreeksen voor de Independent Aftermarket (IAM), Valeo's doel is om transmissieproducten van hoge kwaliteit te leveren die een reeks behoeften en vereisten aanpassen.

Gelukkig biedt Valeo de IAM ook exact hetzelfde assortiment producten aan die als originele apparatuur op grote internationale merken zoals Mercedes en Renault zijn geïnstalleerd.

Deze reeksen komen in de vorm van verschillende producten zoals koppelingsuitrustingen en DMFs voor dubbele droge en dubbele natte koppelingstransmissies, actuators voor dubbele droge koppelingen en koppelingsrotoren voor hybride toepassingen.

Valeo’s Dual Mass Vliegwiel (DMF)

Valeo's Pendulum Dual Mass vliegwiel Gen.2 (PACE award winnaar in 2022), wordt door de hele industrie erkend voor zijn innovatieve vermindering van geluid, trillingen en hardheid.

Deze technologie is essentieel voor de prestaties van hybride voertuigen omdat ze een sterk filtersysteem nodig hebben om zowel de levensduur als het comfort binnen het voertuig te behouden. Valeo laat zien hoe zijn slingerdempertechnologie kan worden gebruikt om oplossingen mogelijk te maken die gasemissies en vervuiling verminderen in hybride voertuigen en in voertuigen met Dual Clutch Transmissions (DCT's).

Valeo’s Dual Dry Clutches (DDC)

Een andere van Valeo's eerste klasse is de Dual Dry Clutch-serie, die 100% OE-technologie is.

De DDC’s van Valeo zijn ontworpen om een continue transmissie van motorvermogen te bieden, met een minimaal koppelverlies tijdens het schakelen, om een soepele acceleratie mogelijk te maken en krachtige rijsensaties te bevorderen.

Al deze innovaties samen verhogen het comfort, verlagen de trillingen en weerstand, waardoor uiteindelijk het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot afnemen.

Valeo’s dubbele natte koppelingen (DWC)

Last but not least in het hoogwaardige transmissiebereik van Valeo zijn de Dual Wet Clutches (DWC), die een andere innovatieve oplossing bieden voor degenen die op zoek zijn naar een soepele en efficiënte rijervaring.

De Dual Wet Clutches van Valeo bieden superieure prestaties in vergelijking met traditionele koppelingen door een betere warmteafvoer te bieden, wat oververhitting voorkomt en zorgt voor consistente prestaties in de loop van de tijd. Het hele schakelproces verloopt snel en zonder onderbreking van het koppel. Dit resulteert in een verbeterde acceleratie en soepelere versnellingswisselingen, wat weer zorgt voor een comfortabelere rijervaring en een grotere brandstofefficiëntie.

DWC's staan ook bekend om hun veelzijdigheid en kunnen worden gebruikt in diverse voertuigen, waaronder hybride voertuigen.

Tevredenheid garanderen

Uiteindelijk, welk assortiment ook bij de klanten van Valeo past, kunnen ze altijd verzekerd zijn van een uitstekende rijervaring. Met deze drie top-of-the-line-reeksen toont Valeo zijn toewijding aan het leveren van hoogwaardige transmissieproducten die voldoen aan de verwachtingen aan de top van de markt.

Door brandstofefficiëntie, comfort en duurzaamheid voorop te stellen in hun denken, is Valeo de perfecte oplossing voor alle transmissiebehoeften die nodig zijn in de hele aftermarket.