Demping én vermogen?
Het is de missie van ValeoTransmission Systems om de best mogelijke aandrijvingsoplossingen aan te leveren in de automotivebranche, met het doel om het brandstofverbruik te verminderen terwijl het vermogen en de koppeloverdracht van de motor naar de versnellingsbak hetzelfde blijven.
Het is dan ook geen verrassing dat Valeode TH Damperheeft ontwikkeld, een revolutionaire koppelingsschijf voor vrachtwagens.
Met de TH Damperworden de dempprestaties met 40% verhoogd terwijl er tot 4000 Nm koppel kan worden overgedragen. Dankzij deze dempprestaties kan de motorsnelheid worden verlaagd met wel 200 tpm, wat resulteert in een brandstofbesparing van maximaal 2%*.
Hoe kan dit met de TH Damper?
De TH Dampervan Valeo heeft vijf kenmerken waardoor deze resultaten kunnen worden behaald:
- De demper is groter- met de 285 mm is een koppel van maximaal 4000 Nm mogelijk terwijl het geluid en de trillingen worden verminderd.
- Vijf grotere verenbieden meer demping van trillingen en verkleinen de hoekstijfheid met 30%
- Dankzij het speciale veergedeelte kan de veer alleen worden gebruikt in de compressiemodus, wat wringen voorkomt.
- Dankzij de wrijvingsmaterialen van Original Equipment-kwaliteit (O.E.) profiteert u van een hoge thermische weerstand en wordt de hoeveelheid trilling beperkt.
- De pre-dempingverlaat het geluidsniveau van de versnellingsbak bij een laag toerental.
Aandrijvingsbescherming en een prettigere rit
Het is niet alleen zo dat de koppel wordt behouden en de brandstofkosten lager worden, maar de koppeling trilt ook minder en er is minder geluid. Dit betekent dat de bestuurder van meer comfort geniet. Het schakelen verloopt ook vloeiender.
De TH Damperis het directe resultaat van de toewijding die Valeo heeft aan het verder ontwikkelen van transmissiesystemen. Net als bij alle Valeo-koppelingen wordt de TH Dampergeproduceerd aan de hand van de hoogste kwaliteitsnormen van Valeo. U kunt op Valeo bouwen voor al uw vrachtwagentransmissiebehoeften!
* De Valeo-schattingen over het brandstofverbruik dienen ter illustratie en kunnen variëren op basis van verschillende factoren, zoals het gebruik van het voertuig.